+358 40 722 0852 info@voltake.fi

acsCrane – Kuormaimen ohjausjärjestelmä

acsCrane – ammattilaisen työkalu

acsCrane on urakointikäyttöön suunniteltu kuormaimen ohjausjärjestelmä. Laadukkaaseen ventiilistöön yhdistettynä saadaan kuormaimesta maksimaalinen hyöty ja työ on sujuvaa. Tarkka ja tunnokas ohjaus takaa kaluston ja jäävän puuston kunnossapysymisen.

Järjestelmässä on kolmet asetukset venttiilien ohjaukseen.  Tämä mahdollistaa kuljettaja/työkalukohtaiset asetukset.

Järjestelmä on nopea ja helppo asentaa ja kompaktin kokonsa ansiosta se sopii ahtaaseenkin ohjaamoon.

ERGONOMISET OHJAUSKOTELOT

acsCrane Joystickit

 

 

Järjestelmää ohjataan joystickeillä, jotka on asennettu ergonomisiin koteloihin. Joystickkiä voi kiertää kotelossa +-15 astetta. Kotelot ovat 1 mm pulverimaalattua teräslevyä, joten kotelot on helppo kiinnittää haluamallaan tavalla. Lisää mukavuutta tuo kotelon päällä oleva pehmuste. Kotelot liitetään järjestelmäänä liittimillä ja ne on tarvittaessa helppo poistaa esim. toukotöiden ajaksi.

Koteloissa on joystickkien lisäksi tukijalkojen ohjauskytkimet, avainkytkin järjestelmän aktivointiin ja potentiometri liikenopeuksien pikasäätöön. Potentiometrin vaikutus on valittavissa liikekohtaisesti.

YHDEN ÄLYBOKSIN TAKTIIKALLA

acsCrane Näyttö

 

 

Järjestelmän ydin on 3,2” värinäyttö, joka ohjaa venttiilejä kuljettajan ohjauksen mukaisesti. Näytöltä pääsee muuttamaan järjestelmän asetuksia, säätämään venttiilien ohjausparametrit ja näytöllä ilmaistaa mahdolliset viat.
Selkeä käyttöliittymä on saanut runsaasti kehuja: Olennainen tieto on nähtävissä yhdellä vilkaisulla.
Näytön mukana  toimitetaan RAM-kiinnike, jolla näyttö saadaan optimaaliseen asentoon.

ASENNUSESIMERKKEJÄ

 

Kone: Valtra 6800, Farmi
Venttiili: Parker L90LS
Paikka: Kangasala

Kuormaimessa oli mehukepit ja se oli liian hidas ja vaikeasti hallittava. Heikki Toiva hankki käytetyn ajokoneen venttiilistön ja keulapumppupaketin ja  Voltake Oy teki koneesen ensimmäisen acsCrane-ohjausjärjestelmän proton helmikuussa 2015. Voltake Oy myös tutki mitä venttiilistö oli syönyt ja piirsi hydraulikaavion, jonka mukaan Heikki teki hydrauliasennukset. Heikki käyttää kuormainta puunajon lisäksi maatilan muihin nostotöihin, kuten paalien siirtelyyn. Hän on ollut tyytyväinen hankintoihinsa ja erityisesti ohjausjärjestelmän helppokäyttöisyyteen ja kompaktiin rakenteeseen.


Kone: Ponssen S10 1995
Venttiili: VOAC  HV09
Paikka: Pitkäjärvi (Somero)

Kuormain pätki satunnaisesti ja käytös muuttui päivän mittaan huomattavasti. Kustannustehokaana ratkaisuna koneen omistaja Koneurakointi K & M Laurila Ky päätyi uusimaan koko ohjausjärjestelmän. Koneen käytettävyys nousi uudelle tasolla helpon säädettävyyden ja kuskikohtaisten säätöjen myötä ja luotettavuus uusien komponenttien myöstä. Sähköasennus ja käytttöönotto kesti puolisen päivää ja urakoitsijalle asennusten viimeistely, kuten joystick-boxien kiinnitys. Järjestelmä ohjaa kuomaimen lisäksi runko-ohjausta ja sermiä.


 

Kone: Valtra 8750
Venttiili: Parker L90LS
Paikka: Vesanto

Vanhan Monsul-Tison venttiilin elinkaari alkoi olla loppusuoralla ja pöllistä saadun pusun seurauksena yksi kara jumitti satunnaisesti. Koneessa kävi useampi venttiili kokeilussa ja Esa-Jussi Jalasaho päätyi laittamaan acsCranen kaveriksi Parkerin venttiilin, eikä ole valintaansa katunut. Huoletonta ajoa on riittänyt niin metsässä kuin maatilan moninaisissa nostotehtävissä.


 

Kone: Volvo, Jenz, Loglift
Venttiili: Bucher LVS
Paikka: Petäjävesi

PR-Sora Oy:n yrittäjä Pasi Rautiainen päätyi päivittämään hydraulisesti esiohjatun venttiilistön sähköohjattuun. Venttiiliksi valikoitui Bucher LVS ja ohjausjärjestelmäksi acsCrane.


 

Kone: Valta 6600
Venttiili: Bucher LVS08
Paikka: Kannusjärvi

Koskisen Höyläpuu Oy:n Risto Koskisen kuormaimen hallinta oli haastavaa, koska kuormain toimi ennalta-arvaamattomasti. Kuormaimen venttiiliin ei enää saa karoja ja muita varaosia ja siitä päätettiin tehdä niin hyvä kuin mahdollista vaihtamalla ohjausjärjestelmä parhaaseen. acsCrane toi kuormaimen käyttöön kaivattua säädettävyyttä ja kuormaimen loputkin temppuilut saatiin pois, kun sitä päätettiin ajaa vakiopaineisena LS-pumpusta huolimatta. Risto on ollut tyytyväinen ohjausjärjestelmään työskenneltyään sillä parisen vuotta.


Ota yhteyttä ja kysy lisää!